Veelgestelde vragen digitale acceptgiro

Lees hier de antwoorden op de veelgestelde vragen over de digitale acceptgiro van Anderzorg.

Als je op de link onderin de ontvangen e-mail klikt, wordt je doorgelinkt naar de berichtenbox op jouw persoonlijke Mijn Anderzorg account. Daar zie je de specificatie van de zorgkosten.

Aan het emailadres

Aan het e-mailadres waarvan de digitale acceptgiro is verstuurd, kun je zien dat wij de afzender zijn. Je ziet ook ons logo en onze bedrijfsgegevens in de mail. Verder hoort bij deze e-mail een specificatie van de rekening die je moet betalen. Die specificatie staat in jouw berichtenbox in Mijn Anderzorg. Het bedrag en het betalingskenmerk in de specificatie moeten hetzelfde zijn als in de e-mail.

De e-mail wordt namens ons verstuurd door het bedrijf AcceptEmail. Het logo van AcceptEmail zie je in de e-mail staan, naast ons logo. Als je de acceptgiro gaat betalen via iDEAL, kom je eerst op een beveiligde webpagina. De url van die pagina begint altijd met 'https://transaction.acceptemail.com'. Dat kun je controleren in je browser.

Aan de kleur van de betaalstrook. Dit is het bovenste deel van de digitale acceptgiro. Daar staat ons logo, het bedrag dat je moet betalen en de vervaldatum. Blauw betekent dat je nog moet betalen. Groen betekent dat je hebt betaald. Zodra je hebt betaald met iDEAL, verandert de strook van kleur. Betaal je het bedrag via een andere manier, dan zal de betaalstrook niet veranderen.

Je kunt het bedrag zelf naar ons overmaken via internetbankieren. Ons rekeningnummer is NL87INGB0676416217. Het bedrag en de betaalgegevens van de factuur vind je in jouw facturenoverzicht in Mijn Anderzorg. Neem het betalingskenmerk van de factuur goed over.
Op de specificatie staat informatie over zorg die jij of een medeverzekerde hebt gebruikt. Die informatie is alleen voor jou bedoeld. De beste manier om dat zeker te stellen is door de specificatie in Mijn Anderzorg te plaatsen. Je logt in met jouw DigiD. Je vindt de specificatie in de berichtenbox. 

Je kunt nu nog niet vanuit Mijn Anderzorg betalen met iDEAL, maar dat is wel iets dat we mogelijk willen maken. Wanneer dat is, kunnen we helaas nog niet zeggen.

Betaal je liever per automatische incasso, dan kun je dat aangeven in Mijn Anderzorg.

Wil je de acceptgiro door iemand anders laten betalen, dan kun je de e-mail doorsturen. De ontvanger kan de doorgestuurde mail gebruiken om te betalen met iDEAL. Zodra de factuur is betaald, verandert de betaalstrook in de doorgestuurde e-mail en in de originele e-mail. Zo kun jij zien wanneer de ander de factuur heeft betaald.

Meestal duurt het enkele werkdagen voordat het bedrag op onze rekening is bijgeschreven. In Mijn Anderzorg, in het menu Mijn facturen, kun je zelf zien of wij het bedrag al hebben ontvangen.

Ja, betalen met de digitale acceptgiro is veilig. Je betaalt met iDEAL en moet daarvoor inloggen met jouw internet bankieren. Voordat je de overboeking bevestigt, zie je ons rekeningnummer.

Op de website van Anderzorg maken we gebruik van cookies. We doen dit om te zorgen dat de website naar behoren functioneert, om het gebruiksgemak te vergroten en om onze website te verbeteren op basis van analyses. Daarnaast gebruiken we marketingcookies om content en advertenties te personaliseren en voor social media toepassingen. Ga je akkoord? Dan geef je Anderzorg toestemming voor het plaatsen van alle soorten cookies. Wil je dit liever niet? Dan kan je via de link “instellingen aanpassen” je voorkeur aanpassen. Meer informatie over cookies vind je in onze cookiepolicy.