Vragen en antwoorden over betalingen

  • We incasseren de jaarpremie 2018 op 12 januari 2018.
  • We incasseren de maandpremie voor januari 2018 ook op 12 januari 2018.
  • We incasseren de maandpremie voor februari 2018 op 29 januari 2018.

Ben je overgestapt naar Anderzorg en heeft je oude zorgverzekeraar de premie van januari al van je bankrekening afgeschreven? Dan storten ze deze ook weer terug. Wil je daar echter niet op wachten? Dan kun je contact opnemen met je vorige zorgverzekeraar en vragen wanneer je dit terugkrijgt. Ook heb je de optie om dit te storneren.

Wil je de jaarpremie alvast overmaken?
Geen probleem. Je kunt het overmaken met vermelding van ‘jaarpremie 2018’, je naam plus geboortedatum, naar: NL87 INGB 0676 4162 17. T.n.v. Anderzorg NV in Groningen.

Deze 1,50 euro zijn administratiekosten voor het sturen van de acceptgiro per post. Als je kiest voor automatische incasso betaal je geen administratiekosten. In Mijn Anderzorg wijzig je eenvoudig en snel je betaalwijze.

Overschrijven van premie, eigen risico en eigen bijdrage kan ook via een digitale acceptgiro (AcceptEmail). Je ontvangt de factuur met een betaallink naar iDeal per e-mail.

Meer over AcceptEmail

Het eigen risico of een eigen bijdrage tot 450 euro verloopt via automatische incasso. Twee weken voor de afschrijving stuurt Anderzorg je een bericht. Zo kun je er rekening mee houden dat het geld wordt afgeschreven van je rekening.  Heb je een rekening voor het eigen risico of eigen bijdrage van meer dan 450 euro, dan ontvang je een acceptgiro.

Vermeld bij je overschrijving dan je verzekerdennummer. Of, in het geval van een jaarpremie, vermeld je naam, geboortedatum en ‘jaarpremie JAARTAL’.

NL87 INGB 0676 4162 17
T.n.v. Anderzorg NV te Groningen
BIC-code: INGBNL2A

Via internetbankieren zie je of het geld is afgeschreven. Er zitten vaak enkele werkdagen tussen voor de betaling ook te zien is in je facturenoverzicht in Mijn Anderzorg.

Anderzorg stuurt berichten over aanstaande incasso’s via: mail@mail-anderzorg.nl.  Belandt deze e-mail in je postvak 'ongewenste mail'? Voeg mail@mail-anderzorg.nl toe aan je contactenlijst. Let op: dit adres kun je niet gebruiken om met ons te mailen. Je ziet in de mail het logo en de bedrijfsgegevens van Anderzorg. In deze e-mail staat een specificatie van het bedrag afgeschreven wordt. Die specificatie staat ook in je berichtenoverzicht in Mijn Anderzorg.

Specificaties van de factuur

Op een specificatie staat informatie over zorg voor jou of een medeverzekerde. Die informatie is privé. Het veiligste is dus om de specificatie van de factuur in Mijn Anderzorg te plaatsen. De factuur vind je in je berichtenbox.

Wil je meer details zien? Die vind je in het zorgkostenoverzicht in Mijn Anderzorg. Let op: in verband met de privacywetgeving moeten medeverzekerden van 16 jaar en ouder zelf inloggen op Mijn Anderzorg om de details van hun zorgkosten in te zien.

inloggen Mijn Anderzorg

Je vindt de uitkeringsspecificatie in Mijn Anderzorg bij Mijn gegevens. Vervolgens ga je naar Mijn berichten. Hier vind je alle facturen. Wil je zien om wat voor soort zorgkosten het gaat? Klik dan op Mijn zorgkosten.

Om privacyredenen mogen we de namen van medicijnen of het soort specialisme bij ziekenhuiskosten niet op je specificatie vermelden. Via je zorgkostenoverzicht in Mijn Anderzorg zijn deze wel in te zien.

Betalingsregeling

Met een betalingsregeling los je de betaalachterstand in termijnen af. Lees meer over de betalingsregeling.

Voorkom schulden. Vind tips op zelfjeschuldenregelen.nl.

Het kost enige tijd om je automatische incasso te stoppen. Wil je een betalingsregeling aanvragen, maar is het bedrag al van je rekening afgeschreven? Via je bank kun je het bedrag laten terugboeken (storneren). Aan het storneren van een geldbedrag van het eigen risico of eigen bijdrage zijn geen kosten verbonden. 

Wil je een betalingsregeling treffen voor je maandelijkse premie? Dan krijg je van ons een brief met een storneringsnota. De administratiekosten van 1,50 euro worden bij het openstaande bedrag opgeteld.

Vraag zo snel mogelijk een betalingsregeling aan via de klantenservice

 

Het is mogelijk om het eigen risico gespreid, in 10 termijnen, te betalen. Lees hier meer over de mogelijkheden van het gespreid betalen eigen risico.

Voor alle andere situaties vraag je een betalingsregeling aan. 

Wil je via Mijn Anderzorg een betalingsregeling aanvragen, dan heb je een DigiD nodig. Je kan dan alleen een betalingsregeling voor jezelf aanvragen. 

Voor iemand anders op jouw polis een betalingsregeling aanvragen? Neem contact op met de klantenservice

Tekstblok

Een bedrag terugboeken naar je rekening noem je storneren. Hiervoor log je in op je internetbankieren of neem je contact op met je bank. 

In enkele gevallen stuurt Anderzorg je een storneringsnota. Bijvoorbeeld als je een betalingsregeling hebt getroffen voor achterstallige zorgpremie en er via automatische incasso al geld is afgeschreven. Hiervoor betaal je 1,50 euro acceptgirokosten. Deze 1,50 euro tellen we bij het openstaande bedrag op. Aan een storneringsnota voor het eigen risico of eigen bijdrage zijn geen kosten verbonden.


 

Op de website van Anderzorg worden cookies gebruikt. Dit doen we om het gebruik van de website te vergemakkelijken en om onze website te verbeteren op basis van analyses. We gebruiken ook cookies om je relevante persoonsgerichte inhoud te kunnen laten zien en voor social media toepassingen. Ga je akkoord? Dan geef je Anderzorg toestemming voor het plaatsen van alle soorten cookies. Je kan desgewenst je voorkeur aanpassen via de link "instellingen". Meer informatie vind je in onze cookiepolicy.