Veelgestelde vragen over betalingen

  • We incasseren de jaarpremie 2018 op 12 januari 2018.
  • We incasseren de maandpremie voor januari 2018 ook op 12 januari 2018.
  • We incasseren de maandpremie voor februari 2018 op 29 januari 2018.

Ben je overgestapt naar Anderzorg en heeft je oude zorgverzekeraar de premie van januari al van je bankrekening afgeschreven? Dan storten ze deze ook weer terug. Wil je daar echter niet op wachten? Dan kun je contact opnemen met je vorige zorgverzekeraar en vragen wanneer je dit terugkrijgt. Ook heb je de optie om dit te storneren.

Wil je de jaarpremie alvast overmaken?
Geen probleem. Je kunt het overmaken met vermelding van ‘jaarpremie 2018’, je naam plus geboortedatum, naar: NL87 INGB 0676 4162 17. T.n.v. Anderzorg NV in Groningen.

Deze € 1,50 zijn administratiekosten die we bij jou in rekening brengen. Als je kiest voor automatische incasso betaal je geen administratiekosten. Je kunt via Mijn Anderzorg eenvoudig en snel je betaalwijze wijzigen.

Het kost enige tijd om je automatische incasso te stoppen. Vandaar dat wij je nu vragen om het bedrag na afboeking te storneren (terugvragen) bij je bank en dan de betalingsregeling aan te vragen. 

Ja, als je je premie, eigen risico en eigen bijdrage via een (digitale) acceptgiro gaat betalen .Je kunt dit zelf wijzigen in Mijn Anderzorg

Je kunt het bedrag zelf storneren via internetbankieren. Of je neemt contact met je bank.

Gaat het om een betalingsregeling voor je maandelijkse premie? Dan ontvang je van ons een storneringsnota waaraan acceptgirokosten verbonden zijn van € 1,50. Deze € 1,50 tellen wij bij het openstaande bedrag op. Aan een storneringsnota voor het eigen risico of eigen bijdrage zijn geen kosten verbonden.

Nee, dat is helaas nog niet mogelijk. Je moet eerst wachten op de automatische afschrijving van het bedrag. Deze moet je dan storneren (via de bank terugboeken op je eigen rekening). Daarna kun je via Mijn Anderzorg een betalingsregeling aanvragen. Meer informatie over de betalingsregeling vind je hier

Vanaf 2017 is het mogelijk om het eigen risico gespreid over 10 termijnen te betalen. Lees hier meer over de mogelijkheden van het gespreid betalen eigen risico.

Je uitkeringsspecificatie vind je door in Mijn Anderzorg te klikken op 'Mijn gegevens'. Vervolgens ga je naar 'Mijn berichten'. Dan kies je bij 'Onderwerp' de juiste factuur. Wil je zien om wat voor soort zorgkosten het gaat? Klik dan op 'Mijn zorgkosten'.

Om privacyredenen mogen we de namen van medicijnen of het soort specialisme bij ziekenhuiskosten niet op je papieren specificatie vermelden. Je kunt via Mijn Anderzorg inzien om welke soort kosten het gaat.

Niet iedereen kan zomaar een betalingsregeling aanvragen. Alleen als je de verzekeringsnemer bent of als je erbij op de polis staat, kun je een betalingsregeling aanvragen. Voor jezelf of voor de andere verzekerden op de polis.
Regel je het zelf via Mijn Anderzorg? Dat kan alleen als je de verzekeringsnemer bent. Je hebt dan ook een DigiD nodig.

Op de website van Anderzorg worden cookies gebruikt. Dit doen we om het gebruik van de website te vergemakkelijken en om onze website te verbeteren op basis van analyses. We gebruiken ook cookies om je relevante persoonsgerichte inhoud te kunnen laten zien en voor social media toepassingen. Ga je akkoord? Dan geef je Anderzorg toestemming voor het plaatsen van alle soorten cookies. Je kan desgewenst je voorkeur aanpassen via de link "instellingen". Meer informatie vind je in onze cookiepolicy.