Val als een blok in slaap met deze slaaptrucs

Wat wil je lezen?

12 september 2018
Anderzorg

Hoe frustrerend: na een miljoen schaapjes geteld te hebben staar je nog steeds klaarwakker naar het plafond. De klokt tikt alsmaar door en je schiet in de stress omdat je nu toch echt moét slapen. Oke, kalmeer. Adem in, adem uit. Met een van onderstaande trucs slaap je in een mum van tijd als een roos.

Truc 1: 4-7-8 techniek.
Dit is een ademhalingstechniek die gebruik maakt van bewuste aansturing om je lichaam te ontspannen. Het klinkt een beetje gek, maar echt, veel mensen vallen hierdoor binnen een minuut in slaap.

  1. Plaats het puntje van je tong tegen de achterkant van je boventanden.
  2. Adem 4 seconden door je neus in en houd je mond gesloten.
  3. Houd vervolgens 7 seconden je adem vast.
  4. Adem uit door je mond en maak een ‘sssshhhhh’ geluid.
  5. Herhaal dit 4 keer achter elkaar.

Truc 2: linkerneusgat
Nog zo’n ademhalingstrucje. Sluit zachtjes met je rechterduim je rechterneusgat en adem door je linkerneusgat. Wat er dan gebeurt is dat je kalmeert en je hartslag wordt vertraagd. Je ontspant met als gevolg…. zzzzzzzz.

Truc 3: slaapmuziek

Draaien je hersenen overuren? Een slaapmuziekje doet wonderen. Je oren moeten misschien even wennen aan de extreem rustige klanken, maar je zult merken dat je er relaxt van wordt. Slaapmuziek vertraagt namelijk je hersengolven. Probeer bijvoorbeeld eens het genre Slapen in Spotify.

Nog steeds moeite met slapen? Probeer eens onze Bedtime Stories, rustgevende verhalen om relaxt bij in slaap te vallen.

Bron: slaapinfo