- Uitgebreid aanbod
- Handige apps
- 8 op Zorgkiezer
- 4
- 4
- 4
- 4
- 4
Zorgadvies en wachttijden

Hoe snel kun je terecht voor een behandeling of afspraak? De wachttijd van je zorgaanbieder bekijk je eenvoudig online.
Redelijke wachttijd
Je hebt recht op zorg binnen een redelijke periode én binnen een redelijke afstand van je woonadres. Over de redelijke wachttijd hebben zorgaanbieders in Nederland afspraken gemaakt. Dit noemen we de treeknorm. Valt je afspraak buiten de norm? Dan kunnen wij je helpen. Ook kun je zelf de wachttijden bekijken en zoeken naar een andere zorgaanbieder. Hieronder lees je hier meer over.
Medisch specialistische zorg
Valt je afspraak buiten de treeknorm? Bekijk in onze Wachttijdchecker of je bij een andere zorgaanbieder sneller terecht kunt.
Geestelijke gezondheidszorg
Valt je afspraak buiten de treeknorm? Dan helpen wij je graag verder. Neem contact op met onze Zorgadviseurs via het formulier.
Gecontracteerde zorg
Het heeft voordelen als je naar een gecontracteerde zorgaanbieder gaat. Er zijn dan afspraken gemaakt over de kwaliteit van zorg en wachttijden. En de rekening gaat altijd direct naar Anderzorg. Je hoeft niet eerst zelf iets te betalen. Ga je naar een zorgaanbieder zonder contract? Dan heeft dat gevolgen voor de vergoeding.
Heb je een andere zorgaanbieder gevonden?
Heb je een andere gecontracteerde zorgaanbieder gevonden waar je sneller terecht kunt? Vraag dan eerst de zorgaanbieder of deze wachttijd klopt en of ze nieuwe patiënten aannemen. Neem vervolgens contact op met je huisarts voor een nieuwe verwijzing. Je hoeft dit niet te melden bij ons. Vergeet niet om de oude afspraak te annuleren.
Hulp nodig
Kom je er zelf niet uit of heb je hulp nodig bij wachtlijstbemiddeling? Wij helpen je graag verder.
Vul hiervoor het formulier in. Wij nemen binnen 10 werkdagen contact met je op. Vanwege de vakantieperiode is de reactietermijn wat langer. Excuses voor het ongemak.
Wil je toch liever bellen? Dan stellen we de vragen uit het formulier aan de telefoon. Vervolgens word je binnen 10 werkdagen teruggebeld. Je kunt ons op werkdagen tussen 09.00 en 12.30 uur bereiken via telefoonnummer 088 222 4432.
Zie ook:
Andere vraag
Staat je vraag er niet tussen? Of heb je een bemiddelingsvraag over een ander onderwerp of een vraag over vergoedingen, declaraties, betalingen, je polis, de status van je machtigingsaanvraag of eigen risico?
Neem dan contact op met onze klantenservice. Onze collega's helpen je graag verder.