14 juli 2021 Anderzorg

Wil je tijdens je vakantie ook lekker blijven bewegen? Deze workout kun je makkelijk doen op je vakantieadres. De oefeningen zijn niet té heftig, zodat ze ook goed te doen zijn bij warm weer. En, belangrijker nog, je hoeft er gewichten of andere tools voor mee te nemen. Succes!

De #ZomerZin workout

Drink voldoende water voor je begint en smeer je in met SPF. Dan kan je workout beginnen! Alle oefeningen zijn 20 keer, dus makkelijk te onthouden. Het is verstandig om, zeker als je in het (warme) buitenland bent, niet te sporten op het heetst van de dag. Begin je dag met deze sportsessie, of doe de workout ’s avonds.

1: 5 minuten hardlopen

Van rennen worden je spieren lekker snel warm. De perfecte warming-up dus! Jog op een rustig tempo een rondje van 5 minuten. Op asfalt of stenen kan je lekker doorjoggen, op zand maak je het jezelf iets zwaarder. Aan jou de keuze!

2: 15 pushups

We starten met 15 pushups. Doe ze vanaf je tenen, of maak het iets makkelijker door ze vanaf je knieën te doen.

3: 20 squats

Een goede oefening voor de billen en bovenbenen. Ga met je voeten op schouderhoogte staan en zak recht naar beneden. Houd je rug ook recht, niet te hol of te gebogen. Om je evenwicht beter te bewaren kun je je handen recht voor je uitsteken, of in je zij doen.

4: 20 sit-ups

Als laatste is het tijd voor de buikspieren. Doe er twintig op hoog tempo. Je bent er bijna….

Herhaal dit rondje nog 1 of 2 keer, en vergeet niet om je work-out af te sluiten met een verfrissende duik. Succes!