Hoe weet ik of mijn zorgaanbieder het maximum bedrag bereikt heeft?
Op onze Zorgvinder kun je zien of we met je zorgaanbieder een maximumbedrag hebben afgesproken. Goed om daarbij te weten:
- Als we met alle zorgaanbieders van een bepaalde vorm van zorg (bijvoorbeeld wijkverpleging) een afspraak hebben gemaakt? Dan zie je dat direct na de zoekresultaten.
- Hebben we niet met alle maar met enkele zorgaanbieders van een bepaalde vorm van zorg een afspraak gemaakt (bijvoorbeeld bij een beperkt aantal aanbieders van eerstelijns diagnostiek)? Dan zie je dat terug bij de betreffende zorgaanbieder.
Wil je weten of je zorgaanbieder het maximumbedrag heeft bereikt? Neem dan contact met ons op via (088) 222 40 40. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met je zorgaanbieder.
Waarom is een omzetplafond nodig?
Anderzorg maakt afspraken met zorgaanbieders door heel Nederland zodat er voldoende zorg beschikbaar is, van goede kwaliteit en tegen een redelijke prijs. Dit noemen we zorginkoop. Deze zorg kopen we vooraf in, dus voordat we zeker weten hoeveel zorg er dat jaar nodig is. Voor de betaalbaarheid van de zorg is het belangrijk dat we een goede inschatting maken hoeveel zorg er het aankomende jaar nodig is.
Koopt Anderzorg teveel zorg in, dan kan dit een hogere premie betekenen. We doen daarom ons uiterste best om voldoende zorg in te kopen bij de verschillende zorgaanbieders. Bereikt een zorgaanbieder het omzetplafond en zijn aanvullende afspraken tussen Anderzorg en de zorgaanbieder niet mogelijk, dan kan afdeling Zorgadvies je helpen met bemiddeling naar een andere zorgaanbieder in de buurt.