Vooraankondiging automatische incasso

Betaal je het eigen risico of een eigen bijdrage via automatische incasso? Dan sturen wij ongeveer twee weken van tevoren daarover een bericht. Zo kun je er rekening mee houden dat wij het geld gaan afschrijven van jouw rekening. 

We sturen je een bericht zodat je weet dat we een bedrag gaan afschrijven. Zo kom je niet voor verrassingen te staan. Heb je een rekening voor het eigen risico of eigen bijdrage van meer dan € 450, dan schrijven we dat niet automatisch van je rekening. Voor dat bedrag sturen we dan een acceptgiro.

Op de specificatie van de factuur staat informatie over zorg die jij of een medeverzekerde hebt gebruikt. Die informatie is alleen voor jou of een medeverzekerde bedoeld. De beste manier om dat zeker te stellen is door de specificatie in Mijn Anderzorg te plaatsen. Je logt in met jouw DigiD. Je vindt de specificatie in jouw berichtenoverzicht in Mijn Anderzorg. 
 

De specificatie toont op hoofdlijnen welke kosten er zijn gemaakt. Wil je de details zien? Die vind je ook in Mijn Anderzorg, in het zorgkostenoverzicht. Let op: in verband met de privacy laten we in jouw zorgkostenoverzicht alleen de details zien van de kosten die voor jou persoonlijk zijn. Medeverzekerden van 16 jaar en ouder moeten zelf inloggen op Mijn Anderzorg om de details van hun eigen zorgkosten in te zien.

Aan het e-mailadres waarvan de mail is verstuurd, kun je zien dat wij de afzender zijn: mail@mail-anderzorg.nl. Let op: je kunt dit adres niet gebruiken om met ons te mailen, dat kan via ons e-mailformulier.
 

Je ziet in de mail ook ons logo en onze bedrijfsgegevens in de mail. Verder hoort bij deze e-mail een specificatie van het bedrag dat wij gaan afschrijven. Die specificatie staat in jouw berichtenoverzicht in Mijn Anderzorg.

Op jouw bankafschriften of via internetbankieren kun je zien of wij het bedrag al hebben afgeschreven van jouw rekening. In het facturenoverzicht in Mijn Anderzorg kun je zien of de incasso bij ons is verwerkt. Er zitten enkele werkdagen tussen de automatische incasso en de verwerking in ons systeem.
Zorg ervoor dat ons mailadres mail@mail-anderzorg.nl bij je contacten staat. Dan zal mail van ons gewoon in je 'postvak in' belanden. Let op: je kunt dit adres niet gebruiken om met ons te mailen, dat kan via ons e-mailformulier.
 

Mail van personen of bedrijven die niet bij je contactpersonen staan, wordt door mailprogramma's vaak gezien als ongewenste post.

Het is niet erg als je de mail weggooit. De e-mail is alleen bedoeld om je te vertellen dat we een bedrag gaan afschrijven. Je hoeft daarvoor niets te doen. De specificatie die hoort bij de afschrijving blijft staan in Mijn Anderzorg, ook al verwijder je de e-mail. We kunnen jou het bericht niet opnieuw sturen.

Berichten over de afschrijving van zorgpremie sturen we alleen als je een wijziging hebt doorgegeven en als het premiebedrag verandert. Als er niets wijzigt, kan je op het polisblad zien wat het te betalen premiebedrag is. Voor de automatische afschrijving van het eigen risico en de eigen bijdrage, sturen we een brief of een e-mail.

In Mijn Anderzorg kun je aangeven of je de berichten per e-mail of per post wilt ontvangen. Dat doe je in het menu Verzendwijze wijzigen. De wijziging gaat dan gelijk in voor de volgende aankondiging.

Op de website van Anderzorg worden cookies gebruikt. Dit doen we om het gebruik van de website te vergemakkelijken en om onze website te verbeteren op basis van analyses. We gebruiken ook cookies om je relevante persoonsgerichte inhoud te kunnen laten zien en voor social media toepassingen. Ga je akkoord? Dan geef je Anderzorg toestemming voor het plaatsen van alle soorten cookies. Je kan desgewenst je voorkeur aanpassen via de link "instellingen". Meer informatie vind je in onze cookiepolicy.