Ik heb moeite met betalen

Hoe helpt Anderzorg bij betalingsproblemen?

Is een rekening van je zorgaanbieder onverwacht hoog? Of kun je, je premie of de rekening voor het eigen risico nu niet betalen? Je hebt niet direct een probleem. We bieden namelijk een aantal handige regelingen om je door een krappe periode te helpen.

1. Hoe weet ik of ik nog iets moet betalen?

Benieuwd of je nog openstaande rekeningen hebt? Dit zie je in Mijn Anderzorg. Ga bij Mijn Anderzorg naar het tabblad ‘Mijn facturen’. Hier zie je welke rekeningen je hebt betaald en nog moet betalen. Je ziet hier alle rekeningen die Anderzorg jou (en de gezinsleden op je polis) heeft aangeboden.
  • Betaal je per (digitale) acceptgiro? Je moet de premie voor de 1e van de volgende maand betalen.
  • Betaal je per automatische incasso? We schrijven op de 29e van iedere maand (behalve 27 februari) de premie af.
  • Valt de 29e in het weekend? We schrijven de premie de eerste werkdag na het weekend af.

2. Wat gebeurt er als ik niet op tijd betaal?

Stap 1: Je ontvangt een herinnering.

Stap 2: Je ontvangt een aanmaning.

Stap 3: We willen voorkomen dat we hierna de vordering over moeten dragen aan de deurwaarder. Daarom bieden we je graag een betalingsregeling.

Let op: Betaal je 6 maanden of meer de premie van de basisverzekering niet? Dan zijn we verplicht je bij het CAK aan te melden als wanbetaler.

3 Wat als ik nu echt niet kan betalen?

We helpen je graag als je even krap bij kas zit. Kun je niet direct betalen? Dan raden we een betalingsregeling aan. Betaal je je eigen risico liever gespreid over het jaar? Vraag dit op tijd aan.

Kun je je rekening niet in één keer betalen? Met een betalingsregeling komen we er altijd uit. Je vraagt dit eenvoudig aan via Mijn Anderzorg. Ga naar het menu 'Betalingsregeling’.

  • Los onbetaalde rekeningen af met een vast bedrag per maand
  • Dit kan vanaf een bedrag van € 50,-

Voordat je kunt deelnemen aan een betalingsregeling moet je soms wachten op automatische incasso van je rekening. Volg daarna deze stappen:

  • Boek de automatische incasso terug (storneren). Dit doe je eenvoudig met internetbankieren. De automatische incasso wordt dan tegengehouden.
  • Wij sturen je een brief om te melden dat de automatische incasso niet gelukt is.
  • Daarna vraag je via Mijn Anderzorg een betalingsregeling aan.

Schuldhulp

Zit je in de schuldhulp? Dan kun je geen regeling aanvragen via Mijn Anderzorg. Neem contact op met Klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.

Schuldenwijzer.nl - meer inzicht in je schulden

Heb je een schuld? Is deze toegewezen aan een deurwaarder? Of aangemeld bij het CAK? Bekijk dan alle informatie over je schulden bij Schuldenwijzer.nl. 

Je ziet welke deurwaarder betrokken is en wat het actuele bedrag is. Je logt eenvoudig in met je Digi-D.

Goed inzicht helpt met het oplossen van schulden.

Naar Schuldenwijzer

Ik wil afgemeld worden bij het CAK. Hoe kan ik dat regelen?

Bij het CAK zit je door de betalingsachterstand in de regeling wanbetalers. Wil je hieruit? Dan moet je je schuld oplossen. Je kunt je schuld aflossen of een betalingsregeling aanvragen. Gaan we akkoord met de regeling? Dan schorten we je op bij het CAK. Je betaalt weer de gewone zorgpremie en geen hogere premie meer aan het CAK. Er wordt ook geen hogere premie meer ingehouden op je inkomen.


Op de website van Anderzorg maken we gebruik van cookies. We doen dit om te zorgen dat de website naar behoren functioneert, om het gebruiksgemak te vergroten en om onze website te verbeteren op basis van analyses. Daarnaast gebruiken we marketingcookies om content en advertenties te personaliseren en voor social media toepassingen. Ga je akkoord? Dan geef je Anderzorg toestemming voor het plaatsen van alle soorten cookies. Wil je dit liever niet? Dan kan je via de link “instellingen aanpassen” je voorkeur aanpassen. Meer informatie over cookies vind je in onze cookiepolicy.